DAPATKAN SOALAN FINAL DI SINI UNTUK DBM10013 Semakan Keputusan Politeknik | Disember 2019 - Nota Politeknik Malaysia

Semakan Keputusan Politeknik | Disember 2019

Hari ini, sudah masuk minggu ke lima di semester pengajian politeknik, di seluruh negara. Syabas dan tahniah kepada anda semua terutama yang baru saja menjadi warga politeknik. Bestkan?

Untuk makluman, Semakan Keputusan Kemasukan Ke Politeknik untuk program pengajian sepenuh masa  Sesi Jun 2019 telah ditutup.
Untuk bantuan dan pertanyaan, sila hubungi kami di 03-88883837 (8.30 pagi hingga 5.00 petang) atau emel jppkk.ambilan.moe@1govuc.gov.my.

Bilangan pelajar yang melanjutkan ke politeknik pada sesi Jun 2019 telah meningkat dengan mendadak. Ni mesti kesan daripada peluang pekerjaan yang terbuka luas untuk pelajar - pelajar lepasan politeknik.

Ramai berpendapat diploma yang dari politeknik diiktiraf oleh badan - badan yang berwibawa contohnya MQA, SIRIM dan APACC Accredited Institutions. Ini amat menyokong anda sebagai pelajar semasa mencari pekerjaan nanti kan?

Berbalik kepada kemasukan ke politeknik sesi Disember 2019 nanti, borang secara online akan dibuka pada sekitar bulan September atau Oktober. Lepasan SPM dan sebagainya bolehlah memohon untuk kemasukkan ke politeknik pada masa tersebut.

Nantikan berita mengenai kemasukan ke politeknik sesi selanjutnya di laman ini. Nota untuk semua subjek ada disediakan di sini. 

Boleh like page NOTA POLITEKNIK dan SUBSCRIBE channel youtube.